Sagas Fotoblogg

Alla inlägg under november 2011

Av Saga - 28 november 2011 15:00

Hejsan! Igår var det ju första advent. Så om tre veckor är det jul, och jag har ju knappt börjat tänka på julklappar än. Det är många jag känner som redan är färdiga med "julklapperiet". Jag hade ju tänkt sticka eller virka något. Men jag har haft och kommer att ha för mycket att göra för att det ska hinna bli klart. Jag, mamma och pappa ska åka på julkryssning. Så det blir bara vi tre på julafton. Men det ska bli supermysigt!Det blir troligtvis lite bilder på mitt och mammas lussebak i veckan. Eftersom vädret hindrade julskyltningen här så läste mamma och pappa att den ska vara nästa helg istället. Så jag ska nog gå på den tror jag. Om jag inte har något annat planerat....vilket jag nog har. Vi får se.:-)Hej då!

Av Saga - 27 november 2011 16:28

Hejsan! Igår var jag på simtävling. Det var i Osby. Insimmet började klockan kvart över sju, och vi gick upp klockan fem. Så igår kväll var jag supertrött. Jag satte personligt rekord på nästan allt jag simmade.Så jag är väldigt nöjd.  

Många vill ju ta bilder och filma när vi simmar. Marie var en av dem som hade med sig sin kamera. Hon hade en Nikon. Så jag passade på att fråga henne om märket, vilken modell som var bra och så. Jag ville ju ha en Nikon D7000 innan. Det var en sådan Marie hade. Jag fick ta några foton och så. Den var ju rätt stabil. Men vägde lite för mycket. Jag skulle ju vilja ta med den lite överallt. Så för mig hade den varit för tung att gå runt och bära på. Men hon rekommenderade Nikon D5100, hon tipsade mig också om några bra objektiv. Jag kollade upp kameran på internet, och den är ungefär likadan. Men den vägde lite mindre. Perfekt! Jag ska gå till en kamerabutik och kolla på lite olika. Känna på menyerna och lite sånt.

Ja, det var väl det. Hej då!

Tidigare månad - Senare månad
Hej! Saga heter jag. Jag älskar att fota och det gör jag med min Nikon D3100. Har ni några frågor eller bara vill säga något snällt så är det bara att kommentera.

Sök i bloggen

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards